4 مورد از روش های تست کیفیت ساندویچ پانل
نوشته شده توسط : meysam

همانطور که می دانیم ساندویچ پانل ها با کیفیت متفاوتی تولید می شوند و در دو مدل پانل سقفی و پانل دیواری قابلیت تولید دارند اما این که بتوان کیفیت این نوع پانل ها را تشخیص داد باید به مواردی توجه داشت.

مورد اول:

یکی از مواردی که براساس آن می توان کیفیت ساندویچ پانل مرغوب را تشخیص داد نوع ورق هایی است که برای ساخت آن استفاده می شود.ساندویچ پانل ها عموما با استفاده از سه ورق آلوزینک، گالوانیزه و آلومینیوم تولید می شود. هر کدام از این نوع ورق ها دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی هستند و کاربری جداگانه ای دارند. اخیر به این دلیل که ورق الوزینک مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد استفاده از ورق آلوزینک برای ساخت ساندویچ پانل بسیار رواج پیدا کرده است.

مورد دوم:

یکی دیگر از مواردی که بر طبق آن می توان ساندویچ پانل مرغوب را تشخیص داد فوم هایی است که برای ساخت ساندویچ پانل استفاده می شود.فوم های های مختلفی برای ساخت ساندویچ پانل به کار می روند که از میان آنها می توان به پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ اشاره نمود. هر کدام از این فوم ها ویژگی های خاصی دارند و برای کاربری خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.در صورتی که فوم هایی که برای ساخت این نوع ساندویچ پانل ها استفاده می شود از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، ساندویچ پانل به عنوان محصول درجه 2 شناخته می شود.

مورد سوم:

خاصیت عایق بودن یکی از ویژگی های ساندویچ پانل ها است که بسته به نوع فومی که برای ساخت آنها استفاده می شود متفاوت است.فوم پلی یورتان خاصیت عایق پذیری بسیار بالایی دارد و میتواند مقاومت بسیار بالایی در برابر سیل، زلزله، آتش سوزی از خود نشان دهد.البته خاصیت عایق پذیری هر فوم با دیگیر متفاوت است و عایق پلی یورتان یکی از بهترین نوع فوم ها است که عایق پذیری بسیار از خود نشان می دهد.

مورد چهارم

تمامی قطعاتی که برای تولید ساندویچ پانل به کار میروند بایستی تست و آزمایش شوند. برای این کار بایستی به مواردی مانند طول تست نور، تست نور جایگزین ، ظرفیت پشتیبانی، تست خستگی و آزمون دسترسی و گواهینامه و برگه استاندارد و نام تولید کننده دقت داشته باشید.البته موارد دیگری مانند تعیین مقاومت فشاری، استحکام کششی عرضی، خواص مکانیکی، تست سیستم چفت و بست از موارد دیگری هستند که بایستی در زمان تشخیص ساندویچ پانل به آن توجه داشته باشید.

ساندویچ پانل های مرغوب با توجه به کیفیت و جنس آن قابل بررسی است.

ساندویچ پانل ها در عین اینکه از نظر ظاهری بسیار ساده هستند در شرایط آب و هوایی متفاوت قابل استفاده هستند. ساندویچ پانل ها در صورتی که دارای کیفیت خوبی باشند میتوان از آنها در ساخت خانه های پیش ساخته استفاده نمود.اگرچه می توان به راحتی ساندویچ پانل تقلبی را از اصلی تشخیص داد اما اینکه در مورد ساندویچ پانل با کیفیت اطلاعات کافی نداشته باشیم می تواند موجب گمراهی بسیاری از افراد شود.

 





:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل ماموت، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی، قیمت ساندویچ پانل، ساندویچ پنل ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: